post_cikk_27270_

FÉNYÁRBAN – A SPA SZERELMESEI

A körpanorámás telken vendéglátónk olyan elegáns és igényes házat akart létrehozni, amelyiknek van múltja, jelene és jövője is. A tervezéssel Troll István építészt bízta meg. A villa klasszikus stílusjegyeit felvonultató tervet megmutatta Varró Zoltán designernek, akitől friss, fiatalos, „mai” belső tereket kért.

A különleges, elegáns belső kialakításáról Varró Zoltán számol be.
– Az eredeti tervet egyetlen jelentős ponton változtattam meg, ami szinte teljes körű belsőépítészeti átalakítással járt – mondja. – A négy oszlop határolta nappali terét a mennyezet 60 cm-nyi megemelésével kastélyhoz illő belmagasságúvá növeltem. S hogy a látvány igazán impozáns legyen, a nappali mennyezetének mintegy 9 négyzetméternyi, romboid alakú, szimmetrikusan elhelyezett áttörése mellett döntöttünk. Ez a második szinten üvegdobozhoz hasonlóan jelenik meg, és az épület tetőszerkeze­tének elemeként üvegfedéllel fejeződik be. Így mindkét szintre jut természetes fény is az üvegdobozon át. Egyúttal ez lett a kastély belsőépítészeti tengelye is, mert a második szinten e köré szerveztem a  szülői hálót és a kétszintes, üvegszerkezetű gardróbot, valamint a hálószobához kapcsolódó, üvegfalakkal szeparált fürdőegységet.

A nappali mennyezetéből induló üvegdobozba akkora csillárt választottunk, amely betölti az üvegdoboz belsejét, és a látványa a nappaliból és a hálóból egya­ránt élvezhető. S minthogy a belső felülete tükröző üveg, megduplázza a csillár látványát, de nem enged bepillantást a hálóba, viszont a hálóból a csillárra, ­illetve a nappalira tökéletes a rálátás.
A hagyományos villák elengedhetetlenül fontos elemét, a kandallót hangsúlyos helyre, a nappali központjában helyeztük el, ám a látványát mai formanyelvre fordítottuk. Fölé helyezett szokványos tükör helyett négyszögekből álló, falméretű, csiszolt tükörkerettel díszítettük, ami a fények megsokszorozása mellett a térérzetet is növeli. Ugyanezt szolgálja az is, hogy a nappali két oldalán a tévészoba, illetve az olvasószalon tere is csatlakozik a nappalihoz.

Lemondtunk a ma divatos „egyterű­sítésről”. Közlekedőszerű, levegős hallal választottam le a nappalit az ebédlőtől, két lépcsőfoknyi magasságba emelve az utóbbit. A konyhát pedig részben a hall falszakaszába „ültettem” be, valamint az ebédlőtől két párhuzamos bárpultszerű átadó- és munkapulttal zártam le. Így a nappaliból csak az ebédlő látható, amelynek eleganciáját azonos szintre emeltem a nappaliéval, ezt szolgálja a tálalószekrény szerepét betöltő, kivilágítható ónixfalba épített üvegvitrin is. A két funkció (konyha-ebédlő, valamint nappali) különállását burkolat- és falszínváltással is jeleztem. A levegős nap­paliban a fehéret és árnyalatait, valamint márványburkolatot használtam, a konyha-étkezőben pedig a barna falak mellett hasonló árnyalatú padlóburkolatot. A nap­paliban gazdagabban alkalmaztuk az újrafogalmazott klasszikus elemeket is: gipszstukkókat a mennyezeten és az oszlopokon, illetve a kárómintát a falakon és a márványburkolaton, vagy a mennyezetet áttörő üvegkalitkánál.

A megrendelők kívánságára az ebédlő-konyhában frissebb, fiatalosabb, minimálközeli formavilágot jelenítettünk meg.
Ez utóbbi a második szinten még karakteresebben jelenik meg. Nem csupán a szín- és a formavilág, hanem az anyaghasználat tekintetében is. Itt főként a már­vány, valamint az üveg, kevés fémmel és az ezüstszürke, a fehér dominál, sok-sok textília kíséretében. A különleges térérzetet pedig a funkciókat szeparáló eltolható „üvegfalak” biztosítják a háló és a fürdőegység között, és az egészet a fürdőkád köré szerveztem. Ez a tér az áttetszőség jegyében fogant, ahonnan kifelé tekintve a város panorámája, befelé pedig a nappalival összekötő üvegkupola nyújtotta látvány élvezhető, a kádban ülve csakúgy, mint a 2,5 méter hosszú, 1 méter széles épített zuhanyfülkéből is, a fényterápiás, illatadagolóval ellátott „rain shower” alatt állva. Ez lett a tulajdonos egyik kedvenc helye, különösen, amikor a város esti fényeit csodálva használhatja a zuhanyfülkét.

Az igazi spa- és wellnessélmény a legalsó szinten, a mintegy 130 m2-nyi, teljesen egy légterű alapterületen teljesedik ki. Ez a terület az építési telek lejtésének köszönhetően terasszal csatlakozik a kerthez. Már az előtérből induló, íves lépcsősorral is jeleztük, hogy az alagsori világ egészen más hangulatú, mint a többi. Itt a keleti élet és filozófia nyugalma uralkodik, a jellegzetes színek, formák, anyaghasználat és berendezési tárgyak alkalmazásának köszönhetően. Mindezt korszerű technikával ötvöztük. Egy 13 mé­ter hosszú és 1,8 méter széles „szalagmedencét” építettünk, amely tökéletesen­ betölti funkcióját. A hagyományos méretektől eltérve jelentős alapterületet és vízmennyiséget is megspóroltunk, de úszásra is tökéletesen alkalmas! Japán mintára fekete kavicsburkolatot kapott az egész medence, ahogy japán bútorokat helyeztünk el a különleges, famintás mozaiktapétával és üveg-márvány mozaikkal burkolt öltözőkben. A medencétől jobbra a Kínából származó, egy márványtömbből faragott ivókút vízcsepp formájú Gessi csaptelepet kapott, és a melléje épített, térbe állított zuhannyal együtt kavicsba „ágyaztuk” őket. Az első traktus méltó zárásaként egy mindent tudó masszázsmedencét helyeztünk el. A masszázsmedence dekoratív különlegessége a mellette lévő falfelület, mely – természetet is jelképező – inda és madár mintájú képe egyedi kézi munkával, arany mozaikból készült. Az első traktust falamellás, háromdimenziós, surlófényekkel dúsított falburkolattal fogtuk egységbe, az íves lamellák ­hullámzó látványával, a spaérzést erősítendő.

Persze a teljes spaélményhez hozzátartozik a masszázs és az azt követő pihenés is, amelynek helyszínét közvetlenül a masszázsmedence mellett, egy kan­dallóval és a japán bútorokkal övezve rendeztük be. A kandalló tere után újabb pihenőrészt iktattunk be, mégpedig egy egyedi fakabin formájában, ahova egy „grúz” teázó került. Ahogy a teljes alsó szinten, itt is fontos a meghitt világítás, amit a színes virág formájú textillampio­nok szolgáltatnak, pihenésre csábítva a selyempárnákon. Mindezt a második nagyobb egység, a szaunasziget ­követi, amelyet az előzőekkel egy kisebb méretű íves híddal kapcsoltunk össze, a tradicionális japánkertek elengedhetetlen kellékével. A szaunákban rönkfa felületeket, a gőzkabinban pedig meleg árnyalatú üvegmozaikot használtunk. A terasz előtti kijáratot stílszerűen egy kis japán étkezőszettel zártuk. Magát a 130 m2-nyi teret pedig a legmodernebb technogym géparzenál népesíti be, amelyhez a keleties hangulatot bambuszerdő látványát idéző, indamintás mozaikkal teremtettük meg. Itt minden egyedi, és a legmagasabb színvonalat képviseli a felhasznált anyagoktól, a berendezéseken át, a technológiáig. Az utóbbira jellemző, hogy például a hangtechnika és világítás rendszere egyaránt érintőpanelen állítható. A tökéletes ellazulás élményét a masszázsmedencénél vetítővászon-projektor használatával is növeltük.

Tags: No tags

Leave a Comment

one + 9 =

CAPTCHA ImageChange Image