CERAMET MAXIMUMGépjármű kerámia tartalmú multifunkcionális adalékanyagTECHNIKAI INFORMÁCIÓK
A termékkel kapcsolatos legfontosabb adatokJelen oldalunkon nincs lehetőség arra, hogy a teljeskörűen ismertessük a kutatási és fejlesztési adatokat, így csak érintőlegesen tárjuk fel ezeket, és csak a legfontosabb tesztadatokra szorítkozunk.

CERAMET MAXIMUM – multifunkcionális kerámia-motorolaj adalék
A GRAYTON Ceramet Maximum egyedülálló, újgenerációs, multifunkcionális kerámia-motorolaj adalék, amely a legszélsőségesebb körülmények között is kiváló teljesítményt nyújt. Kiválóan tapad a fémfelületre, ezáltal tartós és egyedülálló kenőbevonatot biztosít a motor legkritikusabb és súrlódásra legérzékenyebb részein. Ennek köszönhetően magasfokú kenést nyújt, biztosítja a gyors hőátadást és megelőzi a fémfelületek érintkezését.
KIK ALKALMAZZÁK A CERAMET MAXIMUMOT?Az autójuknak a legjobbat akaró magán autótulajdonosok számára nyújtott nyilvánvaló előnyök mellett a Grayton megvizsgálta azt is, hogy az adalék milyen haszonnal jár a flottatulajdonosok és fuvarozóvállalatok számára. Ez az adatlap egy olyan terepteszt eredményeit mutatja be, amelyet három, a kilencvenes évek elejéről származó Volvo kamionon végeztünk el.

A TESZT LEÍRÁSA:

Három, minden nap ugyanazon az útvonalon azonos tömegű terhet szállító kamion üzemanyag-gaz­da­ságosságát mértük különböző motorolajok esetén. A teszt során egyfokozatú SAE 30, több­fo­kozatú SAE 20W40 olajat, valamint ugyanezen többfokozatú SAE 20W40 olaj Ceramet Maximummal kezelt változatát vizsgáltuk.

A kamionok napi útvonala sok mérföldes volt, és autópályát is tartalmazott. Mivel az autópályán meg­tett út során az üzemanyag-gazdaságosságban kisebb szerepet játszik a motor súrlódása, fel­té­telezhető volt, hogy a magasabb motorterhelés még jobb eredményeket ad.

MÉRÉSEK:

Mielőtt a kamionok elindultak a napi útvonalukra, üzemanyagtartályukat mindennap azonos szintig töltöttük. Ezt követően megmértük az olajszintet és az abroncsnyomást, és szükség esetén igazítottunk rajtuk. Feljegyeztük a tartályban lévő üzemanyag mennyiségét, a külső hőmérsékletet, az olaj hőmérsékletét, a megtett távolságot és az indulás időpontját. Az út során minden megállónál elvégeztük ugyanezeket a méréseket.

A vizsgálat 6 hete alatt mindegyik kamion futott mindhárom olajtípussal. Az első 14 km-t „hidegnek” tekintettük, ezért egy kis külső tartályt használtunk annak érdekében, hogy az áramlásmérő a lehető legpontosabb értékeket adja. 14 km után a kis tartályt lekapcsoltuk és a főtartályt használtuk.

ÜZEMANYAG-GAZDASÁGOSSÁG HIDEG MOTORNÁL:

Az indítás során az üzemanyag-felhasználás magas volt és a kamion több, mint 20 tonna terhet szállított. Ez alatt a hideg szakasz alatt a többfokozatú 20W40 átlagosan 4%-kal kevesebb üzemanyagot használt, mint az egyfokozatú olaj. A Ceramet Maximummal kezelt többfokozatú olaj teljesített a legjobban, a normál többfokozatúhoz képest 4%-ot, az egyfokozatúhoz képes pedig 7%-ot takarított meg.

Mivel a tesztútvonalunk első 14 km-e viszonylag egyenes és emelkedőmentes volt, nagyon kevés
megállással és elindulással, a belső súrlódás hatása tesztünk körülményei között meglehetősen alacsony volt a „normál” körülményekhez képest.

ÜZEMANYAG-GAZDASÁGOSSÁG MELEG MOTORNÁL

Meleg körülmények között a kerámia-motorvédővel kezelt olaj átlagosan 5,2%-ot takarított meg az egyfokozatú olajhoz és 6,4%-ot a többfokozatú olajhoz képest. Figyelembe véve, hogy tesztkörülményeink meglehetősen enyhék voltak (többségében autópályán megtett kilométerekkel), valószínűsíthető, hogy az elérhető megtakarítás magasabb is lehet.

Hetente egyszer megmértük az üzemanyag-fogyasztást üresben járó motornál is. Erre a célra is áramlásmérőt használtunk. Ennél a vizsgálatnál is a kezelt olaj esetén mértük a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást. Az egyfokozatú olajhoz képest 8,7%-kal, a kezeletlen többfokozatú olajhoz képest pedig 3,6%-kal volt alacsonyabb az üzemanyagfogyasztás.

MOTORKOPÁS:

Minden olajcsere során mintát vett egy független laboratórium, amely megvizsgálta, hogy különböző fémek jelen vannak-e az olajban. Bár csak 9 mintát vizsgáltak, már ennyiből is könnyen megállapítható volt, hogy az adalék hatására csökken a belső kopás. Különösen a vas, alumínium és szilícium értékek meggyőzőek.


GAZDASÁGOSSÁG:

Egy átlagos kamion nagyjából 200 000 km-t tesz meg évente. Tegyük fel, hogy kezelt olaj használatával biztosan elérhető legalább 2,5%-kal jobb üzemanyag gazdaságosság. Ha a kamion 1 l üzemanyagot használ 3 km-en, akkor évente 66 666 l dízelre van szüksége. Ez literenként 1 eurós dízelárral és az üzemanyag-használat 2,5%-os csökkenésével számolva 1666,- EUR megtakarítást jelent csak az üzemanyagköltségben egy kamionra évente!

Nem beszélve arról, hogy mennyi megtakarítás érhető el a motorkopás jelentős csökkenésének és az ebből fakadó alacsonyabb karbantartási költségeknek köszönhetően.


MEGJEGYZÉS:
A fenti tesztek során nem vizsgáltuk, de egyértelműen észlelhető, hogy a Ceramet Maximum hatására a motor csendesebben és simábban működik. Ez nem fejezhető ki sem számokban, sem megtakarításban, de termékünk használói nagyra értékelik.